Monday, January 24, 2011

Bismillahirohmanirrohim

Dengal lafaz Bismillahirahmannirohim, ana melancarkan blog baru ana yang baru sahaja dibuat pada 24 Januari 2011 pada jam 3.12 petang. Alhamdulillah dipermudahkan Allah. Pada kebiasannya internet kat rumah tidaklah selancar mana. Tapi pada hari ini, internet tiba-tiba laju dan laptop tidak pula meragam seperti yang dijangkakan. Alhamdulillah..

"Ahh..orang ada blog, dia pun nak buat blog.." ana tak kisah apa sahaja omongan orang-orang yang memerhatikan diluar sana. Bagi ana, dengan pelancaran blog ini, niat ana hanya satu iaitu inginkan keredhaan Allah SWT. Buat pengetahuan pembaca-pembaca yang diredahi Allah, ana sebenarnya dah lama ingin membuat satu blog peribadi. Tapi ana sering terfikir dan bermonolog didalam hati, "mampukah aku untuk memberikan satu perkongsian yang bermanafat kepada para pembaca, tidakkah blog ini akan melalaikan diriku?, adakah blog ini mampu memberikan satu perubahan pada para pembaca, ahh..aku bukannya seorang yang pandai menyusun kata-kata malah bukan seorang yang bijak dalam penulisan, mampukah aku menulis sesuatu yang mana ia bisa difahami oleh mereka?"
Tetapi pada hari ini, entah mengapa jari jemari pantas sahaja menekan button create your blog. Perkara pertama sekali yang terlintas diminda ialah "hari ini aku nekad untuk membuat blog ku sendiri. Nazirah perbetulkan niat lillahita'ala"
Ya, setiap apa yang diperbuat lillahita'al, ia akn menjadi satu bentuk ibadah dan ana yakin ada ganjaran disisi Allah SWT. 

Para pembaca yang budiman, selama ini ana perhatikan, blog sama sahaja seperti facebook. Segala-galanya dihujung jari si pemilik. Sekiranya digunakan untuk kebaikan, maka yang baiklah diperolehinya. Sekiranya digunakan untuk kejahatan, maka tunggulah pembalasan daripada-NYA.
Allah...banyak pula kata alu-aluan ana sempena pelancaran blog ini. Akhir sekali, untuk peringatan diri ini dan juga pembaca-pembaca semua, ingatlah! bila sudah sampai hari yang telah dijanjikan Allah SWT, semua apa yang engkau lakukan di dunia ini akan dipertanggungjawabkan dan akan ditanya oleh-NYA.

Ana mengharapkan teguran, kritikkan dan dokongan yang membina daripada semua. Selagi mana ia tidak bertentangan dengan syaro', akhlak penulisan masih lagi terjaga, maka ana akan terus menulis dan membuat perkongsian dengan para pembaca. Sekiranya suda bertentangan dan langsung tidak memberikan manafaat, maka selamat tinggal blog Wardah Al-Jannah. Biar ia hanya pada nama..
Wallahu'alam..



2 comments:

  1. salam ukhti manis~ selamat datang ke dunia blog~ nak belajar pape, gtau ye~ ;)

    ReplyDelete
  2. waalaikumsalam akak masam2manis:)syukran.mohon tunjuk ajar..segan pula..

    ReplyDelete